Jan Chaloupka

Master's thesis

Modelování dopadů norem kvality a ochrany před klamavou reklamou na užitek spotřebitelů

Modelling impacts of minimal quality standards and protection against misleading advertising on consumers’ utility
Abstract:
V práci je zkoumán význam ochran spotřebitelů (konkrétně ochrany proti klamavé reklamě a normy stanovující minimální požadovanou kvalitu produktu) pro zajištění užitku spotřebitelů. Cílem je zjistit, zda-li jsou tyto ochrany pro zajištění užitku nezbytné, a nebo si jsou spotřebitelé schopni svými kupními projevy a vzájemnou komunikací mezi sebou zajistit užitek minimálně stejný, jaký jim zajistí zmiňované …more
Abstract:
In this thesis we explore the importance of consumer protection (concretely protection against misleading advertising and minimal quality standards of product) for providing consumers' utility. Our target is to discover whether these protections are necessary for providing consumers' utility or not, and whether are the consumers able to provide themselves equal or higher utility (then can mentioned …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 8. 2010
  • Supervisor: Jan Burian
  • Reader: Václav Řepa

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/23198

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Kognitivní informatika

Theses on a related topic