Modelování dopadů norem kvality a ochrany před klamavou reklamou na užitek spotřebitelů – Jan Chaloupka
Jan Chaloupka
Master's thesis
Modelování dopadů norem kvality a ochrany před klamavou reklamou na užitek spotřebitelů
Modelling impacts of minimal quality standards and protection against misleading advertising on consumers’ utility
Abstract:
V práci je zkoumán význam ochran spotřebitelů (konkrétně ochrany proti klamavé reklamě a normy stanovující minimální požadovanou kvalitu produktu) pro zajištění užitku spotřebitelů. Cílem je zjistit, zda-li jsou tyto ochrany pro zajištění užitku nezbytné, a nebo si jsou spotřebitelé schopni svými kupními projevy a vzájemnou komunikací mezi sebou zajistit užitek minimálně stejný, jaký jim zajistí zmiňované …moreAbstract:
In this thesis we explore the importance of consumer protection (concretely protection against misleading advertising and minimal quality standards of product) for providing consumers' utility. Our target is to discover whether these protections are necessary for providing consumers' utility or not, and whether are the consumers able to provide themselves equal or higher utility (then can mentioned …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/23198
Thesis defence
- Date of defence: 25. 8. 2010
- Supervisor: Jan Burian
- Reader: Václav Řepa
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/23198
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Kognitivní informatika
Theses on a related topic
-
Spotřebitelský úvěr a ochrana spotřebitele
Robin Habáň -
Ochrana spotřebitele
Jakub Fadrhonc