Bc. Nvard Navasardyan

Master's thesis

Psychologická funkce obalu a rozhodování spotřebitele

Psychological functions of the packaging and consumer decision
Abstract:
Diplomová práce se zabývá psychologickou funkcí obalu a jeho vlivu na rozhodování spotřebitele. V úvodní části práce bude vymezen marketingový a komunikační mix, funkce obalu, jeho design a způsob, jak obal ovlivňuje spotřební chování zákazníka. Dále bude definovaný smyslový marketing a důležitost smyslových podnětů při rozhodovaní o nákupu. Praktická část bude zaměřena na analýzu obalu vybraných produktů …more
Abstract:
This diploma thesis deals with psychological function of packaging and its influence on consumer decision making. In the introductory part of the thesis will be defined marketing and communication mix, packaging function, its design and the way how packaging affects consumer behavior. Then also will be defined sensory marketing and the importance of sensory stimuli in purchasing decision. The practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 6. 2020
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní