Tereza OŽVOLDOVÁ

Master's thesis

Obchodní domy jako fenomén doby meziválečné na Moravě a ve Slezsku

Department stores as a phenomenon of the interwar period in Moravia and Silesia
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na obchodní domy na Moravě a ve Slezsku z meziválečných let. Zlatý věk první republiky umožnil mimořádný rozvoj obchodního podnikání, až bylo možné se s obchodním domem setkat téměř v každém městě. Práci lze rozdělit na část historickou a uměleckohistorickou. První kapitoly sledují vznik obchodního domu jako prodejní jednotky a jeho pozvolné prosazování až konjunkturu v …more
Abstract:
The diploma thesis focuses on department stores in Moravia and Silesia of the interwar period. A golden age of the First Czechoslovak Republic enabled an exceptional growth of the business, till it was possible to encounter a department store in almost every city. The thesis may be divided into historical and art historical parts. The first chapters pursue the birth of a department store as a retail …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: prof. PhDr. Pavel Zatloukal

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

OŽVOLDOVÁ, Tereza. Obchodní domy jako fenomén doby meziválečné na Moravě a ve Slezsku. Ostrava, 2022. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta