Rozbor role vypravěče z perspektivy TTRPG her – Bc. Petr Baueršíma
Bc. Petr Baueršíma
Diplomová práce
Rozbor role vypravěče z perspektivy TTRPG her
The role of a Gamemaster from the perspective of tabletop role-playing games
Anotace:
Tato práce se zaměřuje na rozbor a klasifikaci role vypravěče ve hrách, převážně z perspektivy TTRPG, kde je reprezentován obecným označením Gamemaster (GM). Ten spolu s hráči tvoří skrze herní systém jedinečné narativní struktury. V první část se text soustředí na kontextualizaci s vypravěčskou tradicí, odkud tato figura vzešla, jak se proměňovala a jakou roli v samotné hře zastupuje. Jako reprezentativní …víceAbstract:
This thesis focuses on the analysis and classification of the storyteller in games, mainly from the perspective of TTRPG, where is the role generally called Gamemaster (GM). They, together with other players, create unique narrative structures. In the fort part, the paper focuses on contextualization with the storyteller tradition and on the origins of this figure and its changes. As a representative …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/vnn5f/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2022
- Vedoucí: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
- Oponent: Mgr. et Mgr. Petra Jansa
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Teorie interaktivních médií / Teorie interaktivních médií
Práce na příbuzné téma
-
Automatizace NPC pomocí umělé inteligence
Alena Kocourková -
Umělá inteligence pro hru Catch the Phantom
Mário Kudoláni -
Umělá inteligence pro deskové hry
Jiayuan Hu -
Umělá inteligence herního souboje pro Unreal Engine
Šimon MALÍČEK -
Umělá inteligence v počítačových hrách
Michal Horák -
Umělá inteligence pro tahové strategické počítačové hry
Kamil SLÁMA -
Umělá inteligence pro hraní počítačových her
Matěj Krzystek -
A Framework for Modelling Tabletop Game Rules
Jan Pokorný