Rozbor role vypravěče z perspektivy TTRPG her – Bc. Petr Baueršíma
Bc. Petr Baueršíma
Master's thesis
Rozbor role vypravěče z perspektivy TTRPG her
The role of a Gamemaster from the perspective of tabletop role-playing games
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na rozbor a klasifikaci role vypravěče ve hrách, převážně z perspektivy TTRPG, kde je reprezentován obecným označením Gamemaster (GM). Ten spolu s hráči tvoří skrze herní systém jedinečné narativní struktury. V první část se text soustředí na kontextualizaci s vypravěčskou tradicí, odkud tato figura vzešla, jak se proměňovala a jakou roli v samotné hře zastupuje. Jako reprezentativní …moreAbstract:
This thesis focuses on the analysis and classification of the storyteller in games, mainly from the perspective of TTRPG, where is the role generally called Gamemaster (GM). They, together with other players, create unique narrative structures. In the fort part, the paper focuses on contextualization with the storyteller tradition and on the origins of this figure and its changes. As a representative …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vnn5f/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
- Reader: Mgr. et Mgr. Petra Jansa
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Automatizace NPC pomocí umělé inteligence
Alena Kocourková -
Umělá inteligence pro hru Catch the Phantom
Mário Kudoláni -
Umělá inteligence pro deskové hry
Jiayuan Hu -
Umělá inteligence herního souboje pro Unreal Engine
Šimon MALÍČEK -
Umělá inteligence v počítačových hrách
Michal Horák -
Umělá inteligence pro hraní počítačových her
Matěj Krzystek -
Umělá inteligence pro tahové strategické počítačové hry
Kamil SLÁMA -
A Framework for Modelling Tabletop Game Rules
Jan Pokorný