Socioculturally Disadvantaged Roma Students and ELT: Teachers’ Experience and Perception – Bc. Lucie Slováčková
Bc. Lucie Slováčková
Master's thesis
Socioculturally Disadvantaged Roma Students and ELT: Teachers’ Experience and Perception
Socioculturally Disadvantaged Roma Students and ELT: Teachers’ Experience and Perception
Abstract:
Diplomová práce se zabývá zkušenostmi a pohledem učitelů na výuku anglického jazyka u sociokulturně znevýhodněných romských studentů. Teoretická část nabízí vysvětlení pojmu sociokulturní znevýhodnění, přiblížení specifik vzdělávání sociokulturně znevýhodněných romských studentů se zvláštním zřetelem na jejich jazykovou bariéru a jazykové vzdělávání. Praktická část obsahuje analýzu dat sebraných ve …moreAbstract:
The present diploma thesis focuses on the teachers' experience and perception of English language teaching in socioculturally disadvantaged Roma students. While the theoretical part of the thesis aims to explain the sociocultural disadvantage and describe the specifics of educating socioculturally disadvantaged Roma students with the special attention paid to the language barrier and language learning …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e9uqb/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SLOVÁČKOVÁ, Lucie. \textit{Socioculturally Disadvantaged Roma Students and ELT: Teachers’ Experience and Perception}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2022. Available from: https://theses.cz/id/9osurd/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature