Bc. Lucie Slováčková

Master's thesis

Socioculturally Disadvantaged Roma Students and ELT: Teachers’ Experience and Perception

Socioculturally Disadvantaged Roma Students and ELT: Teachers’ Experience and Perception
Abstract:
Diplomová práce se zabývá zkušenostmi a pohledem učitelů na výuku anglického jazyka u sociokulturně znevýhodněných romských studentů. Teoretická část nabízí vysvětlení pojmu sociokulturní znevýhodnění, přiblížení specifik vzdělávání sociokulturně znevýhodněných romských studentů se zvláštním zřetelem na jejich jazykovou bariéru a jazykové vzdělávání. Praktická část obsahuje analýzu dat sebraných ve …more
Abstract:
The present diploma thesis focuses on the teachers' experience and perception of English language teaching in socioculturally disadvantaged Roma students. While the theoretical part of the thesis aims to explain the sociocultural disadvantage and describe the specifics of educating socioculturally disadvantaged Roma students with the special attention paid to the language barrier and language learning …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2022
  • Supervisor: Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature