Faktory ovlivňující kupní chování spotřebitele – Andrea Bartošová
Andrea Bartošová
Bachelor's thesis
Faktory ovlivňující kupní chování spotřebitele
Consumer buying behavior
Abstract:
Cílem práce je zjistit, jaké faktory ovlivňují spotřebitele nejvíce při koupi produktů určených ke kempování, a zda se nacházejí rozdíly mezi rozhodováním žen a mužů. Nejprve jsou probrána teoretická východiska spotřebitelovy černé skříňky v podobě kulturních, sociálních, osobních a psychologických faktorů a kupní rozhodovací proces spotřebitele. Práce se zároveň soustřeďuje i na segmentaci a marketingový …moreAbstract:
The aim of this thesis is to discover which factors influence consumers the most while buying products intended for camping, and if men and women decide differently. At first are discussed theoretical possibilities of consumer´s black box in the form of cultural, social, personal and psychological factors and purchase decision process of consumers. Thesis is also focused on segmentation and marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 3. 2017
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lucie Vokáčová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BARTOŠOVÁ, Andrea. \textit{Faktory ovlivňující kupní chování spotřebitele}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2017. Available from: https://theses.cz/id/9oy2wt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Business and Administration
Theses on a related topic
-
Consumer behavior in sugar free beverage market in China
Zixuan Wang -
The Effect of Marketing Mix, Consumer’s Characteristics and Psychological Conditions Toward Purchase Intention of Gucci Among the Millennials in Czechia
Vladyslava Molodzinovska -
An Analytical Examination of The Importance of Marketing Mix for Laundry Care Products in the Czech Republic
Filip Šajty -
Influencer marketing v moderním komunikačním mixu
Valeriia Udalova -
Pivo v ČR. Marketing, preference spotřebitele.
Kateřina Málková -
Segmentace na trhu bezlepkových potravin
Tereza Fendrychová -
Segmentace spotřebitelů esportu v České republice
Lucie Červená -
Segmentace spotřebitelů na trhu potravin
Pavlína Pechová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights