English Idioms from Semantic and Formal Point of View – Lucie HOLÍKOVÁ
Lucie HOLÍKOVÁ
Bachelor's thesis
English Idioms from Semantic and Formal Point of View
English Idioms from a semantic and formal point of view
Abstract:
This undergraduate thesis deals with English idioms from the semantic and formal point of view. The thesis is divided into two chapters - theoretical background and practical analysis. Theoretical background provides basic characteristics and definitions of idioms and the theory behind the semantic and formal approach necessary for the practical part. The analysis is done in three steps. First, the …moreAbstract:
Tato práce se zabývá analýzou anglických idiomů z hlediska sémantického a formálního. Idiomy jsou součástí každodenního života rodilých mluvčí a jsou podstatnou částí lingvistiky. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá idiomy a jejich základními charakteristikami. Součástí této části je užití idiomů, jejich vznik, regionální variace, identifikaci a …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Naděžda Stašková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
HOLÍKOVÁ, Lucie. English Idioms from Semantic and Formal Point of View. Plzeň, 2019. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / English Language in Education
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.