Kdo, s kým, o čem, pro koho. Formát televizní písničky jako produkt spolupráce kulturních průmyslů a nástroj budování statusu pop-celebrit v 60. letech v Československu. – Bc. Miroslava Papežová
Bc. Miroslava Papežová
Diplomová práce
Kdo, s kým, o čem, pro koho. Formát televizní písničky jako produkt spolupráce kulturních průmyslů a nástroj budování statusu pop-celebrit v 60. letech v Československu.
Who, with Whom, about What, for Whom. Television song feature as a product of culture industries cooperation and its application for creating pop-celebrity status in the 1960s in Czechoslovakia
Anotace:
Magisterská práce se zabývá vznikem a vývojem formátu televizní písničky (předchůdce videoklipu) v Československu v 60. letech, konkrétně v období 1958–1968/1970. Práce nahlíží televizní písničku a hudebně zábavné písničkové pořady Československé televize prizmatem spolupráce kulturních průmyslů (televize, rozhlas, Supraphon, film, divadlo), přičemž rozkrývá, jaké cíle, zájmy a motivace jednotliví …víceAbstract:
This diploma thesis is a historical research work focused on the specific format called television song feature (music video forerunner) made by Czechoslovak Television from 1958 and during the 1960s. The thesis deals with the topic of the initial occasions and subsequent advancement of making the television song feature format, culture industries cooperation, and perceives it as an asset for achieving …víceKlíčová slova
televizní písnička television song feature videoklip music video kulturní průmysl culture industry synergie transmedialita transmedia storytelling star studies výzkum hvězd crossover stardom televize television Československá televize Czechoslovak Television Československo Czechoslovakia 60. léta popkultura popculture popmusic pop-hvězdy pop-stars
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 8. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/r0z63/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 9. 2018
- Vedoucí: doc. Mgr. Lucie Česálková, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Ivan Klimeš
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
PAPEŽOVÁ, Miroslava. \textit{Kdo, s kým, o čem, pro koho. Formát televizní písničky jako produkt spolupráce kulturních průmyslů a nástroj budování statusu pop-celebrit v 60. letech v Československu.}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2018. Dostupné z: https://theses.cz/id/9pmv5g/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury
Práce na příbuzné téma
-
Televize jako prostředek subvencování kinematografie: Analýza smluvních vztahů Československé televize a Československého státního filmu v období 1953 – 1965
Šimon Bauer -
Dokumentární film Československé televize Brno a České televize Brno v letech 1990 – 1995
Karolína Balcárková -
Ústavněprávní reflexe postavení televize veřejné služby
Rostislav Vrzal -
Tvorba ostravského studia Československé televize v letech 1969-1989
Jaromír Vašek -
Dokumentární film Československé televize Brno v letech 1972 - 1989
Marcela Vykydalová -
Dětské pořady Československé televize v období normalizace
Adéla HRUBEŠOVÁ -
Československá televize a Severočeský kraj
Tomáš ŠEFL -
Hudební vysílání Československé televize Brno v letech 1961-1973
Martin Polák