BcA. Damián SKOŘEPA

Master's thesis

Forma jako obsah aneb věrohodnost technického obrazu v kontextu vývoje současného umění

Form as content - Credibility of technical picture in the context of the development of contemporary art
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématikou vývoje současného umění s důrazem na obory pracující s technickým obrazem. Věnuje se uměleckým praktikám apropriace, postprodukce a eklekticismu, které jsou typické pro altermoderní i postmoderní umění. Témata diplomové práce jsou vybrána na základě mé současné tvorby a jednotlivých projektů, jejíchž popis je součástí teoretické práce a projekty samé jsou základem …more
Abstract:
This thesis is dealing with development of Contemporary Art to emphasize sectors working with technical picture. It is devoted to artistic practices of appropriation, postproduction, and eclecticism, that are typical for Altermodern and Postmodern Art. The thesis´s topics are chosen on the basis of my current work and individual projects. Their description is included in the theoretical work and the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: prof. Mgr. Miroslav Vojtěchovský

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SKOŘEPA, Damián. Forma jako obsah aneb věrohodnost technického obrazu v kontextu vývoje současného umění. Ústí nad Labem, 2016. diplomová práce (MgA.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta umění a designu

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta umění a designu

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Art and Design

Master programme / field:
Fine Art / Photography and Time-Based Media

Theses on a related topic