Otázka historických ladění při současné interpretační praxi hry na zobcové flétny – Bc. Rita Ryndová
Bc. Rita Ryndová
Bachelor's thesis
Otázka historických ladění při současné interpretační praxi hry na zobcové flétny
Questions of Historical Tuning in Contemporary Interpretive Practice in Playing the Recorders
Abstract:
Tato práce se zabývá otázkou ladění v interpretační praxi hry na zobcové flétny. Dotýká se oblasti hudební akustiky, přináší též přehled nejvýznamnějších existujících ladících systémů a vědeckých názorů na ně. Hlavní část práce řeší problematiku optimálního ladění a čisté souhry zobcových fléten z teoretického i praktického hlediska, přináší ukázky výpočtů, příkladů i vlastní názory a empirické zkušenosti …moreAbstract:
This work goes into details about the tuning in standard recorder playing practice. It focuses on the area of musical acoustics and it also provides an overview of the most important existing tuning systems and scientific views on them. The major part of the work deals with problems of the optimal tuning and the perfect harmony of the recorders from a theoretical and practical standpoint. It also brings …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xtgow/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 9. 2009
- Supervisor: MgA. Eduard Tomaštík, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory and Practice of Ancient Music
Theses on a related topic
-
Ciaccona d moll, BWV. 1004 Johanna Sebastiana Bacha z hlediska dobové provozovací praxe 17. a 18. století
Václav KOLEK -
Diminuční praxe u dechových nástrojů
Martina Komínková -
Provozovací praxe staré hudby v současných českých podmínkách.
Klára ASCHENBRENNEROVÁ -
Úloha varhan ve figurální církevní hudbě 18. století na podkladě západočeských pramenů (Příspěvek k provozovací praxi)
Iveta OPPOVÁ -
Intonace a ladění specifika ladění ve smyčcovém kvartetu a rozdíly vůči sólové hře
Karel Chudý -
Intonace a ladění specifika ladění ve smyčcovém kvartetu a rozdíly vůči sólové hře
Karel Chudý