Otázka historických ladění při současné interpretační praxi hry na zobcové flétny – Bc. Rita Ryndová
Bc. Rita Ryndová
Bakalářská práce
Otázka historických ladění při současné interpretační praxi hry na zobcové flétny
Questions of Historical Tuning in Contemporary Interpretive Practice in Playing the Recorders
Anotace:
Tato práce se zabývá otázkou ladění v interpretační praxi hry na zobcové flétny. Dotýká se oblasti hudební akustiky, přináší též přehled nejvýznamnějších existujících ladících systémů a vědeckých názorů na ně. Hlavní část práce řeší problematiku optimálního ladění a čisté souhry zobcových fléten z teoretického i praktického hlediska, přináší ukázky výpočtů, příkladů i vlastní názory a empirické zkušenosti …víceAbstract:
This work goes into details about the tuning in standard recorder playing practice. It focuses on the area of musical acoustics and it also provides an overview of the most important existing tuning systems and scientific views on them. The major part of the work deals with problems of the optimal tuning and the perfect harmony of the recorders from a theoretical and practical standpoint. It also brings …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/xtgow/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 9. 2009
- Vedoucí: MgA. Eduard Tomaštík, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a provozovací praxe staré hudby
Práce na příbuzné téma
-
Ciaccona d moll, BWV. 1004 Johanna Sebastiana Bacha z hlediska dobové provozovací praxe 17. a 18. století
Václav KOLEK -
Diminuční praxe u dechových nástrojů
Martina Komínková -
Provozovací praxe staré hudby v současných českých podmínkách.
Klára ASCHENBRENNEROVÁ -
Úloha varhan ve figurální církevní hudbě 18. století na podkladě západočeských pramenů (Příspěvek k provozovací praxi)
Iveta OPPOVÁ -
Intonace a ladění specifika ladění ve smyčcovém kvartetu a rozdíly vůči sólové hře
Karel Chudý -
Intonace a ladění specifika ladění ve smyčcovém kvartetu a rozdíly vůči sólové hře
Karel Chudý