The Impact of CLIL on Pupils' Content Learning – Bc. Adéla Štěpánková
Bc. Adéla Štěpánková
Master's thesis
The Impact of CLIL on Pupils' Content Learning
The Impact of CLIL on Pupils' Content Learning
Abstract:
Diplomová práce se zabývá moderní vyučovací metodou zvanou CLIL, tedy integrovanou výukou předmětu a cizího jazyka. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část nejprve charakterizuje metodu CLIL, historický vývoj a teoretický koncept této metody a následně přibližuje potřebné kroky pro převedení této metody do praxe. Uvádí, jak postupovat při tvorbě plánů vyučovacích hodin, jaké …moreAbstract:
The diploma thesis deals with an educational approach Content and language integrated learning (CLIL). The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part characterizes the CLIL method and its origin, presents main principles of CLIL and describes the aspects of CLIL implementation such as creating materials and tasks, lesson planning and assessment. The practical …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/socp8/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2018
- Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Integrování obsahu nejazykového předmětu a cizího jazyka
Pavlína HOŘÁKOVÁ -
Integrování obsahu nejazykového předmětu a cizího jazyka
Pavlína HOŘÁKOVÁ -
TVORBA A POUŽITÍ MATERIÁLŮ PRO VÝUKU DĚJEPISU METODOU CLIL
Martin BUŠEK -
Content and Language Integrated Learning as a Way to Increase Effectivity and Engagement In Online Lessons
Kateřina Sedláková -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Smartphone as an aid in the process of learning English language and its positive impact on students' information literacy
Iva Kubišová -
Planning CLIL Lessons in the Educational Context of the Czech Republic
Alena Keene