Bc. Darya Kovalenko

Bachelor's thesis

Možnosti rozlišení pozitivního a negativního dopadu reklamy na chování lidí

Resolution Options of Positive and Negative Effects of Advertising on People’s Behavior
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá všestrannou analýzou vlivu reklamy jako součásti marketingového mixu. V teoretické části rozebírám pojem reklama, její úlohu a funkce. Dále se zabývám dopadem reklamy na spotřebitele, a to z pohledu efektivity, motivace a psychologického vlivu na chování lidí. V praktické části je provedená analýza vybrané reklamy ze strany jejího vnímání spotřebitelem. Na základě provedeného …more
Abstract:
Bachelor thesis includes comprehensive analysis of the impact of advertising as part of the marketing mix. In this part I analyze the concept of advertising, its role and functions. Furthermore, the impact of advertising on consumers is considered from the prespective of efficiency, motivation and psychological influence on people's behavior. In the practical part the analysis of the selected advertisment …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 9. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 11. 2016
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: PhDr. Petra Anýžová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní