Victoria Gimranova

Bachelor's thesis

Sexismus v českých a ruských reklamách

Sexism in Czech and Russian commercials
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je porovnat rozdíly ve vnímání a postojích k sexismu v reklamě v České republice a v Ruské federaci. Obě země budou představeny a analyzovány s ohledem na sexistické reklamy, které firmy ve vybraných státech zveřejňují. K dosažení tohoto cíle budou obě země prezentovány pomocí vizuální obsahové analýzy, Česká republika bude doplněna dotazníky a Ruská federace prostřednictvím …more
Abstract:
This study aims to compare differences in perceptions and attitudes toward sexism in advertising in the Czech Republic and in the Russian Federation. Both countries will be introduced and analysed with regards to sexist advertisements the companies of chosen countries published. To achieve this objective, both of the countries will be presented using visual content analysis, Czech Republic will be …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2022
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Tomáš Ondráček, Ph.D.
  • Reader: Ing. Dušan Mladenović, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta