Vizuální komunikace v době postmoderny a její aplikovatelnost pro potřeby výtvarné výchovy v komplexu kurikulární reformy českého vzdělávacího systému – PhDr. Petra Kačírková, Ph.D.
PhDr. Petra Kačírková, Ph.D.
Disertační práce
Vizuální komunikace v době postmoderny a její aplikovatelnost pro potřeby výtvarné výchovy v komplexu kurikulární reformy českého vzdělávacího systému
Visual Communication in Post-modern Times and its Applicability in Art Lessons in the Complex of Curricular Reform of the Czech Educational System
Anotace:
Anotace Disertační práce s názvem Vizuální komunikace v době postmoderny a její aplikovatelnost pro potřeby výtvarné výchovy v komplexu kurikulární reformy českého vzdělávacího systému, je souborným materiálem, jenž je výsledkem mého doktorského studia na půdě Katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Tato práce do určité míry reflektuje a rozšiřuje v oblasti teoretické …víceAbstract:
Annotation The dissertation titled “Visual communication in post-modern times and its applicability in art lessons in the complex of curricular reform of the Czech educational system” is a collective material, presented as an output of my doctoral studies of the Department of Art Education of the Pedagogical Faculty of Masaryk University in Brno. To a certain extent, the paper reflects and on the theoretical …víceKlíčová slova
Klíčová slova postmoderna vizuální komunikace výtvarná výchova vizuální výchova kurikulární reforma českého školství „nevinné oko“ determinace věkem a získanými zkušenostmi Keywords postmodernism visual communication art education visual education curricular reformation of the Czech school system „innocent eye “ age and practice determination
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 2. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/z9k1i/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 2. 2008
- Vedoucí: doc. PaedDr. Jiří Eliška
- Oponent: doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D., doc. PaedDr. Pavel Šamšula, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KAČÍRKOVÁ, Petra. \textit{Vizuální komunikace v době postmoderny a její aplikovatelnost pro potřeby výtvarné výchovy v komplexu kurikulární reformy českého vzdělávacího systému}. Online. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2008. Dostupné z: https://theses.cz/id/9s6dhb/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Výtvarná výchova
Práce na příbuzné téma
-
The Montessori Method in the Teaching of English in a Czech Montessori School: A Case Study
Anna Kulišťáková -
Systém hodnocení a kurikulární reforma na 1. stupni ZŠ
Iveta BAČGOŇOVÁ -
Kurikulární reformy ve Velké Británii
Pavla SEDLÁČKOVÁ -
Aktuální výzvy českého školství pohledem středoškolských učitelů 50+
Marika Horáčková -
Use of Psychomotor Approaches in English Language Teaching to Early School Age Children
Barbora Vichtová -
Age management v prvním a druhém stupni školství ČR
Radka Rýdlová -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Engaged Photography as Urban Communication Platform in Sustainable Development Context
Anna Martynushkina