Vizuální komunikace v době postmoderny a její aplikovatelnost pro potřeby výtvarné výchovy v komplexu kurikulární reformy českého vzdělávacího systému – PhDr. Petra Kačírková, Ph.D.
PhDr. Petra Kačírková, Ph.D.
Doctoral thesis
Vizuální komunikace v době postmoderny a její aplikovatelnost pro potřeby výtvarné výchovy v komplexu kurikulární reformy českého vzdělávacího systému
Visual Communication in Post-modern Times and its Applicability in Art Lessons in the Complex of Curricular Reform of the Czech Educational System
Abstract:
Anotace Disertační práce s názvem Vizuální komunikace v době postmoderny a její aplikovatelnost pro potřeby výtvarné výchovy v komplexu kurikulární reformy českého vzdělávacího systému, je souborným materiálem, jenž je výsledkem mého doktorského studia na půdě Katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Tato práce do určité míry reflektuje a rozšiřuje v oblasti teoretické …moreAbstract:
Annotation The dissertation titled “Visual communication in post-modern times and its applicability in art lessons in the complex of curricular reform of the Czech educational system” is a collective material, presented as an output of my doctoral studies of the Department of Art Education of the Pedagogical Faculty of Masaryk University in Brno. To a certain extent, the paper reflects and on the theoretical …moreKeywords
Klíčová slova postmoderna vizuální komunikace výtvarná výchova vizuální výchova kurikulární reforma českého školství „nevinné oko“ determinace věkem a získanými zkušenostmi Keywords postmodernism visual communication art education visual education curricular reformation of the Czech school system „innocent eye “ age and practice determination
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 2. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z9k1i/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 2. 2008
- Supervisor: doc. PaedDr. Jiří Eliška
- Reader: doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D., doc. PaedDr. Pavel Šamšula, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KAČÍRKOVÁ, Petra. \textit{Vizuální komunikace v době postmoderny a její aplikovatelnost pro potřeby výtvarné výchovy v komplexu kurikulární reformy českého vzdělávacího systému}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2008. Available from: https://theses.cz/id/9s6dhb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Specialization in Pedagogy / Arts Education
Theses on a related topic
-
The Montessori Method in the Teaching of English in a Czech Montessori School: A Case Study
Anna Kulišťáková -
Systém hodnocení a kurikulární reforma na 1. stupni ZŠ
Iveta BAČGOŇOVÁ -
Kurikulární reformy ve Velké Británii
Pavla SEDLÁČKOVÁ -
Aktuální výzvy českého školství pohledem středoškolských učitelů 50+
Marika Horáčková -
Use of Psychomotor Approaches in English Language Teaching to Early School Age Children
Barbora Vichtová -
Age management v prvním a druhém stupni školství ČR
Radka Rýdlová -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Engaged Photography as Urban Communication Platform in Sustainable Development Context
Anna Martynushkina