Kateřina Šmahelová

Master's thesis

Nation branding jako prvek ekonomické diplomacie - španělská praxe

Nation Branding as an Element of Economic Diplomacy - Spanish Experience
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem nation brandingu v kontextu ekonomické diplomacie a je případovou studií španělské praxe. Hlavním cílem je odpovědět na otázku, zda má španělský projekt budování značky Marca Espaňa zahájený v roce 2013 pozitivní vliv na výkon ekonomické diplomacie a zda je i přes zatím relativně krátké časové období možné pozorovat nějaké výsledky. První kapitola se zabývá teoretickými …more
Abstract:
The diploma thesis deals with nation branding in the context of economic diplomacy and puts a special emphasis on Spain. The main purpose is to provide an answer to the following question: "Is the Spanish reputation-building project Marca Espaňa launched in 2013 beneficial for country's performance in economic diplomacy area and is it possible to observe any results despite a relatively short time …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 9. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 5. 2016
  • Supervisor: Jana Peterková
  • Reader: Štěpánka Zemanová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/49335

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní politika a diplomacie