Yuliia Makarova
Bachelor's thesis
Marketingová komunikace - product placement
Marketing communication - product placement
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce se zabývá tématem „Marketingová komunikace – product placement“. V teoretické části práce je charakterizován komunikační mix, definice a historie vzniku product placement a efektivita tohoto marketingového nástroje. Ve stejné části práce je hodnocen výskyt product placementu v mediálním prostoru, konkrétně v oblasti televizní tvorby a kinematografii a uvádějí se příklady …moreAbstract:
The subject of the presented bachelor thesis is "Marketing communication - product placement." The theoretical section of the thesis defines the communication mix, as well as the definition, history, and effectiveness of product placement as a marketing tool. The presence of product placement in the media space is evaluated in the same section of the work, specifically in the fields of television production …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jan Huml
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MAKAROVA, Yuliia. \textit{Marketingová komunikace - product placement}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2021. Available from: https://theses.cz/id/9vigru/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Business and Administration
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikace českých vysokých škol s důrazem na propagaci oborů marketingu, marketingové komunikace
Karyna Yusupova -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Anna Grygoryuk -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Roman Šimr -
Specifiky integrované marketingové komunikace ve vybraných oborech (Reality Marketing - marketingová komunikace vybraného produktu)
Lucie Kratochvílová -
Specifiky integrované marketingové komunikace ve vybraných oborech – entertainment marketing (projekt dramaturgie, produkce a marketingové komunikace eventu)
Kamila Urbánková -
Marketingová komunikace a síťová média (elektronický marketing)
Adéla Řetovská -
Politický marketing - marketingová komunikace konzervativních evropských stran
Tomáš Jahn -
Integrovaná marketingová komunikace - využití a propojení jednotlivých nástrojů komunikace v praxi
Rustam Galeev
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights