Bc. Jiřina Bumbová

Master's thesis

Proměny vnímání československých a amerických žen v letech 1945 - 1970 v reklamě a v médiích

Metamorphosis of the perception of the Czechoslovakian and American women in advertising and media, 1945 - 1970
Abstract:
Tato práce si klade za cíl porovnat rozdíly či shodné prvky ve vývoji vnímání ženy v Československu a v USA na základě reklamy zobrazené v dobových periodikách mezi lety 1945 až 1970. Zjišťuje, zda vůbec, a pokud ano, tak jakým způsobem, se reklamní průmysl zapojil do budování představ o postavení ženy ve společnosti. Zároveň tato diplomová práce podává zprávu o typu a stylizaci reklam uveřejňovaných …more
Abstract:
This thesis aims to compare the differences and similarities in development of perception of women in Czechoslovakia and in the USA, based on imagery used in printed media advertising between years 1945 and 1970. It examines whether the advertisement industry influenced the public perception of women and their role in society and if so then in what manner. At the same time this thesis compares the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Michal Ulvr, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Bumbová, Jiřina. Proměny vnímání československých a amerických žen v letech 1945 - 1970 v reklamě a v médiích. Liberec, 2017. diplomová práce (Mgr.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Technical University of Liberec

Faculty of Science, Humanities and Education

Master programme / field:
Historical Sciences / History