Vnímání Body positivity v modelingu z pohledu neuromarketingu – Kamila Čermáková
Kamila Čermáková
Bachelor's thesis
Vnímání Body positivity v modelingu z pohledu neuromarketingu
Body positivity awareness in modeling industry from the perspective of neuromarketing
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřená na vnímání hnutí Body positivity v oblasti modelingu z pohledu neuromarketingu. V teoretické části se detailně popisuje modelingový trh a s ním spojené hnutí Body positivity. Následně je vysvětlen novodobý neuromarketing a pomocná metoda Eyetracking. V prakticé části se uskutečnil průzkum založený na hodnocení fotografií modelek. Statická kamera v počítači, která snímala …moreAbstract:
The bachelor's thesis focuses on the perception of the Body positivity movement in the modeling industry from the perspective of neuromarketing. The theoretical part provides a detailed description of the modeling industry and the associated Body positivity movement. Subsequently, the modern concept of neuromarketing and the supporting method of Eyetracking is explained. In the practical part, a survey …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2023
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/l40ue/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.