Kamila Čermáková

Bachelor's thesis

Vnímání Body positivity v modelingu z pohledu neuromarketingu

Body positivity awareness in modeling industry from the perspective of neuromarketing
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřená na vnímání hnutí Body positivity v oblasti modelingu z pohledu neuromarketingu. V teoretické části se detailně popisuje modelingový trh a s ním spojené hnutí Body positivity. Následně je vysvětlen novodobý neuromarketing a pomocná metoda Eyetracking. V prakticé části se uskutečnil průzkum založený na hodnocení fotografií modelek. Statická kamera v počítači, která snímala …more
Abstract:
The bachelor's thesis focuses on the perception of the Body positivity movement in the modeling industry from the perspective of neuromarketing. The theoretical part provides a detailed description of the modeling industry and the associated Body positivity movement. Subsequently, the modern concept of neuromarketing and the supporting method of Eyetracking is explained. In the practical part, a survey …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2023
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication

Theses on a related topic