Negatívna kampaň v amerických prezidentských voľbách v rokoch 2000 a 2004 – Mgr. Michaela Bočová
Mgr. Michaela Bočová
Bachelor's thesis
Negatívna kampaň v amerických prezidentských voľbách v rokoch 2000 a 2004
Negative campaigning in 2000 and 2004 american presidential elections
Abstract:
The thesis is focused on clarification of concrete changes of character, content and quantity of negative political advertisements broadcasted during American presidential campaigns in 2000 and 2004. Negative advertisements are analyzed and classified into particular categories according to their content. On the background of historical context, the observation is based on changes of themes and character …moreAbstract:
Práca sa zameriava na objasnenie konkrétnych premien charakteru, obsahu a počtu negatívnych politických reklám odvysielaných počas amerických prezidentských predvolebných kampaní v rokoch 2000 a 2004. Negatívne reklamy sú analyzované a radené do jednotlivých kategórií na základe ich obsahu. Na pozadí historického kontextu je pozorovaná zmena tematického zamerania a charakteru negatívnej argumentácie …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/g2968/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2012
- Supervisor: Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Alena Macková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BOČOVÁ, Michaela. \textit{Negatívna kampaň v amerických prezidentských voľbách v rokoch 2000 a 2004}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2012. Available from: https://theses.cz/id/9vwzta/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Does Truth Even Matter? The Analysis of Impact of American Partisanship and Misinformation in Donald Trump’s Social Media during the Presidential Campaign of 2020 on the Elections` Outcomes.
Nelli Zhakhian -
La feminización de algunos sustantivos de profesión o cargo en los periódicos españoles El Mundo y El País entre los años 2000 y 2004
Markéta Solnická -
Putin ve volbách komparace volebních kampaní a prezidentských voleb v Ruské federaci v letech 2000, 2004 a 2012
Vsevolod VESELOV -
Americké prezidentské volby 2020 pohledem vybraných českých online médií
Kateřina PROKEŠOVÁ -
Donald Trump a americké prezidentské volby - srovnání kampaní z let 2016 a 2020 na základě analýzy negativní kampaně se zvláštním zřetelem na Twitter
Tomáš KONOPÁSEK -
Vliv ekonomické situace kyvadlových států na prezidentské volby v USA
Barbora Tachezyová -
Americké prezidentské volby 2012 v nových médiích - Studie politického marketingu
Adéla Hořínková -
Americké prezidentské volby 2008 - vítězství politického marketingu?
Michal Pašek