Czech SMEs and the Effectiveness of their PPC Advertising – Hana Zachová
Hana Zachová
Master's thesis
Czech SMEs and the Effectiveness of their PPC Advertising
České malé a střední podniky a efektivita jejich PPC marketingu
Abstract:
Tato práce se zabývá tématem vyhodnocování efektivity digitálního marketingu; konkrétně zkoumá problematiku Pay-per-click inzerce na vzorku malých a středních podniků v České republice. Diplomová práce přináší pohled na moderní i již zastaralé praktiky, které se používají k vyhodnocování úspěšnosti PPC reklamy a spojuje tuto problematiku také s příbuzným tématem atribučního modelování. Toto téma představuje …moreAbstract:
This thesis examines the problem of evaluating the effectiveness of digital marketing; more specifically it looks at the topic of Pay-per-click advertising on the scope of Small and Medium-sized businesses in the Czech Republic. The thesis provides literature review of the historical and current possible practices of what specific measures can be used to evaluate the success of pay-per-click advertising …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 3. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/53206
Thesis defence
- Date of defence: 16. 1. 2017
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Josef Hlaváček
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/53206
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
Digitální marketing: případová studie užití digitálních technologií v marketingu vybrané firmy
Kateřina Fantová -
Youtube as a marketing tool in relationship marketing
Eliška Jahodová -
Exploring the Effectiveness of Social Media Marketing on Enhancing Brand Awareness for Mayalukas Marketing Agency
Maria Laura Elvir Ramirez -
How has digital marketing evolved during COVID-19 pandemic as a result of a sedentary consumer? With a focus on marketing communication strategy.
Fabiana Carrasco Cueto -
Strategic Marketing Plan for TCC online: What marketing strategy should the online business apply to succeed internationally?
Kathrin Decknerová -
Digitální marketing na sociálních sítích a jeho vliv na spotřebitelské chování generace Z
Vilém Kopal -
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Svadeba Svadeba -
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Ananyan Ananyan