Klíčové faktory úspěchu začínajících e-commerce projektů v ČR – Lukáš Tejral
Lukáš Tejral
Master's thesis
Klíčové faktory úspěchu začínajících e-commerce projektů v ČR
Key success factors of starting e-commerce projects in the Czech Republic
Abstract:
Cílem diplomové práce je zmapovat klíčové faktory úspěchu začínajících podniků působících v e-commerce, a to v odvětví non-food spotřebního zboží v ČR. Za tímto účelem je v teoretické části provedena syntéza publikovaných poznatků ohledně faktorů úspěchu v e-commerce, která je rozšířena o informace ze studií a článků zaměřujících se na aktuální dění v české onlinové scéně. Praktická část práce poté …moreAbstract:
The aim of the thesis is to map the key success factors of starting companies operating in e-commerce, namely in the sector of non-food consumer goods in the Czech Republic. To this end, the theoretical part of the thesis contains a synthesis of published knowledge regarding the key success factors in e-commerce, which is expanded with information from studies and articles focusing on current events …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 8. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91290
Thesis defence
- Date of defence: 11. 9. 2023
- Supervisor: Ivana Svobodová
- Reader: Jan Mareš
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91290
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
CSR as a competitive advantage of a company
Cristian Elihu Cantu Cantu -
Inovace a její vliv na posilování konkurenční výhody podniku
Nina Švancarová -
Competitive Intelligence - projekt implementace manažerské metody sledování konkurence za účelem rozhodnutí o vstupu společnosti na trh a zvýšení konkurenceschopnosti
Jindřich HANÁČEK -
Konkurenční výhody ve službách
Michaela Strnadová -
Konkurenceschopnost a konkurenční výhoda CrossCafe
Klára Seberová -
Success Factors Functional Familiarity - An Analysis of German MDAX Companies
Yannick Tobias Jerusalem -
Factors influencing the success of a company in a selected market
Alibek Orazbay -
Beyond Food Delivery: The Role of Core Business and Other Success Factors for Superapps, Lessons from Grab's SEA Dominance for Wolt's Expansion in the Czech Republic
Jan Budinský