"Jsme jiná škola" - vytváření cílů a obsahů vzdělávání na základních školách – Bc. Tereza Randáková
Bc. Tereza Randáková
Master's thesis
"Jsme jiná škola" - vytváření cílů a obsahů vzdělávání na základních školách
"We Are a Different School" - Creation of Goals and Content of Education in Elementary Schools
Abstract:
Práce je kvalitativní sondou do prostředí soukromých škol vnikajících z iniciativy rodičů. Cílem práce je zjistit proč tyto školy vnikají, jaké to jsou školy a jakým způsobem se vymezují vůči jiným vzdělávacím zařízením. Práce vychází ze zúčastněného pozorování a analýzy prostředí soukromé školy zajišťující základní vzdělávání. Autorka popisuje proces vniku této školy. Ukazuje, jak se tato škola legitimizovala …moreAbstract:
The paper presents a qualitative study of a private schools' domain which is founded by parental activity. The aim of this paper is to find out why such schools arise and what strategies they use to delimit themselves against other schooling facilities. The paper is based on the analysis of fieldwork and participatory observation conducted within a private elementary school. The author describes the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2017
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Hana Synková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
RANDÁKOVÁ, Tereza. \textit{''Jsme jiná škola'' - vytváření cílů a obsahů vzdělávání na základních školách}. Online. Master's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2017. Available from: https://theses.cz/id/9zncyn/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Randáková, Tereza. "Jsme jiná škola" - vytváření cílů a obsahů vzdělávání na základních školách. Pardubice, 2017. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyMaster programme / field:
Sociology / Social Anthropology