Bc. Jana Kolářová

Master's thesis

Psychologické aspekty procesu nákupního rozhodování

The Psychological Aspect of Consumer Decision
Abstract:
Diplomová práce se zabývá psychologickými aspekty procesu nákupního rozhodování spotřebitele, především při volbě značek sportovního oblečení. V teoretické části je charakterizována osobnost spotřebitele a jeho chování během celého nákupního procesu a jaké faktory jej při rozhodování ovlivňují, okrajově je zmíněn vliv značky na spotřebitele. V metodické části jsou určeny postupy získávání primárních …more
Abstract:
This thesis deals with the psychological aspects of the process of consumers buying decisions. Its content focuses on consumer decision when choosing brands of sportswear. The theoretical section describes the consumer's personality and his or her behaviour during the whole buying process and the factors that can influence decision-making. The influence of the brand name is marginally mentioned as …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2015
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní