Natálie Machová

Bachelor's thesis

Design reklamy z pohledu neuromarketingu

Design of advertising from the perspective of neuromarketing
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na design reklamy z pohledu vědeckého zkoumání, který není veřejnému publiku kolikrát až tak přístupný. Hlavním cílem této bakalářské práce je, zjistit, jak vybrané grafické prvky přispívají k efektivitě grafických vizuálů používaných v marketingové komunikaci. Teoretická část se zabývá hlouběji tématy jako je reklama, design v marketingu, neuromarketingu a nákupnímu chování …more
Abstract:
The bachelor's thesis focuses on the design of advertising from the point of view of scientific research, which is not so accessible to public very often. The goal of the thesis is to find out how selected graphic elements belong to the effectiveness of graphic visuals used in marketing communication. The theoretical part looks in depth at topics such as advertising, design in marketing, neuromarketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2023
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní