Natálie Machová
Bachelor's thesis
Design reklamy z pohledu neuromarketingu
Design of advertising from the perspective of neuromarketing
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na design reklamy z pohledu vědeckého zkoumání, který není veřejnému publiku kolikrát až tak přístupný. Hlavním cílem této bakalářské práce je, zjistit, jak vybrané grafické prvky přispívají k efektivitě grafických vizuálů používaných v marketingové komunikaci. Teoretická část se zabývá hlouběji tématy jako je reklama, design v marketingu, neuromarketingu a nákupnímu chování …moreAbstract:
The bachelor's thesis focuses on the design of advertising from the point of view of scientific research, which is not so accessible to public very often. The goal of the thesis is to find out how selected graphic elements belong to the effectiveness of graphic visuals used in marketing communication. The theoretical part looks in depth at topics such as advertising, design in marketing, neuromarketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2023
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/rqlsq/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Analysis of Purchasing Behaviour on the Natural Cosmetics Market
Lucie Růžičková -
Purchasing Behaviour of Generation Z within Cosmetics Industry in the Czech Market
Veronika Medková -
An investigation of the influence of consumers‘ shopping orientations and gender differences on online purchasing behaviour in the apparel sector
Monika Matyó -
Uplatnění psychologie v marketingu
Hana Skarbinová -
Neuromarketing
Jan Kříž -
Vplyv psychologie na grafický design
Lucia Kocúreková -
Neuromarketing a reklama
Petra Svobodová -
Aroma jako faktor ovlivňující nákupní chování spotřebitele
Rana Isac