Mgr. Luděk Havel, Ph.D.

Bachelor's thesis

Trademark Jerry Bruckheimer (produkční, propagační a distribuční strategie)

Trademark Jerry Bruckheimer (strategies of production, propagation and distribution)
Abstract:
Práce o Jerrym Bruckheimerovi nahlíží tohoto filmového producenta nejenom ekonomickým prizmatem, ale zejména s důrazem na podtržení jeho silné a pevné pozice v Hollywoodu posledních dvaceti let. Jeho filmy vznikají podobně jako filmy v době klasické studiové produkce. Lze je rozdělit do několika signifikantních linií, ale lze také vysledovat opakování spoluprací s poměrně úzkým okruhem filmařů. Ještě …more
Abstract:
Work about producer Jerry Bruckheimer is written not even in the notion of underlining economical success of his movies but to highlight his strong and powerful position in Hollywood of last twenty years. His movies originate as likewise in era of the classical studio production. They can be divided into few significant groups and there can be trace a repeating cooperation with relative close group …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2006

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 9. 2006
  • Supervisor: doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Film and Audio-Visual Culture Studies