Cross-curricular Activities for Lower Secondary Students – Bc. Kateřina Špalková
Bc. Kateřina Špalková
Master's thesis
Cross-curricular Activities for Lower Secondary Students
Cross-curricular Activities for Lower Secondary Students
Anotácia:
Diplomová práce se zabývá výukou angličtiny napříč předměty, s důrazem na žáky druhého stupně základních škol. Charakterizuje tuto věkovou skupinu, uvádí různé formy zapojení mezipředmětových vztahů do výuky, včetně tzv. CLIL metody. Stručně srovnává vzdělávací koncepci Rady Evropy a Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Praktická část zkoumá začlenění mezipředmětových vztahů do …viacAbstract:
This diploma thesis deals with the phenomenon of teaching English across the curriculum in lower-secondary classes. It characterises the age group, introduces various possibilities of cross-curricular element implementation into teaching, including so-called CLIL approach. It compares educational concepts stated in European Union documents and the Framework Educational Programme. In the practical part …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 4. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/vm3kr/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 6. 2009
- Vedúci: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
The Role of Music in Second Language Learning and Second Language Acquisition
Radka Tlustošová -
The impact of fanfiction on language learning and language acquisition
Sandra Lužová -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Jason Monroe Helmer -
Music and Singing in Relation to Foreign Language Acquisition and Learning
Tímea Petrovičová -
Le français comme la deuxième langue étrangère dans le Programme cadre d'éducation et dans le Programme scolaire d'éducation
Veronika Svobodová -
The Case for Inclusion of Education about Religions in English Classes at Stage 2 of Basic Education in the Czech Republic
Jana Peštová