Lenka KUZMOVÁ

Bachelor's thesis

Hra jako prostředek ventilace agresivity u předškolních dětí

Game as a way to vent agresivity of the pre-school children
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem možnosti působení hry na agresivitu dětí. Jejím hlavním cílem je zjistit, zda lze pomocí určitého poměru pohybových a zklidňujících her u dětí v předškolním věku ventilovat agresivitu. Bakalářská práce je členěna do dvou částí, části teoretické a praktické. V teoretické části se zabýváme vymezením pojmů agrese, agresivita, šikana, hra. V praktické části pozorováním …more
Abstract:
This thesis deals with the research possibilities of action games on children's aggression. Its main objective is to determine whether using a ratio of motion and soothing games for pre-school children to vent aggression. Bachelor thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with defining the concepts of aggression, aggression, bullying, game. The practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2010
  • Supervisor: PhDr. Arnošt Smolík, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KUZMOVÁ, Lenka. Hra jako prostředek ventilace agresivity u předškolních dětí. Ústí nad Labem, 2010. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 29. 04. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Teaching in Pre-schools