Bc. Jana Skřivánková
Master's thesis
Influencer marketing
Influencer marketing
Abstract:
Cílem diplomové práce je identifikovat faktory, které ovlivňují kredibilitu influencerů na sociální síti Instagram v českém prostředí. Literární rešerše pokrývá témata online marketingu, influencer marketingu a kredibility influencerů. Praktická část se zaměřuje na pojmenování faktorů kredibility a jejich projevy na profilu influencera. Na základě provedených analýz jsou v praktické části navržena …moreAbstract:
The aim of the thesis is to identify factors affecting influencer’s credibility on Instagram in the Czech Republic. The literature review covers online marketing, influencer marketing and influencer’s credibility. The practical part deals with finding and naming factors affecting an influencer’s credibility, and how these factors manifest in an influencer’s profile. Based on performed analysis the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/l16ps/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Renata Čuhlová, Ph.D.
- Reader: Ing. Eva Švandová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Business Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Influencer marketing ako dominantný nástroj online marketingovej komunikácie a jeho vplyv na spotrebiteľské správanie
Ester Turi Nagyová -
Influencer marketing
Eva Horníková -
Social CRM a nástroje Social CRM
JieOu Huang -
“The role of social media in promoting the political participation: The Kyrgyzstan experience”
Zhibek Abysheva -
Kredibilita alternatívnych internetových médií
Andrea Vojdanová -
Kredibilita informace v mediální komunikaci
Vladimíra Žáčková -
Hodnocení kredibility zpráv na internetu: vliv potřeby poznávání a posuzované kredibility mainstreamových médií
David Voženílek -
Dogs of Instagram: The linguistic representation of dogs in Instagram posts
Nikol ŠEVČÍKOVÁ