Enhancing student engagement through incorporating primary sources in ESL classes – Mgr. Nga Tran Thi Quynh, BA
Mgr. Nga Tran Thi Quynh, BA
Master's thesis
Enhancing student engagement through incorporating primary sources in ESL classes
Enhancing student engagement through incorporating primary sources in ESL classes
Abstract:
Hlavním cílem studie je prozkoumat dopad primárních zdrojů na zapojení studentů. Diskutovány jsou také definice studentů, vnímání primárních zdrojů i preferované vzdělávací aktivity využívající primární zdroje. Část literární rešerše představuje existující literaturu o primárních zdrojích a jejich důsledcích pro výuku obecně a zvláště v hodinách předčasného ukončování školní docházky. Tato studie využívala …moreAbstract:
The main aim of the study is to investigate the impact of primary sources on student engagement. Students’ definitions, perceptions of primary sources as well as preferred learning activities using primary sources are also discussed. The literature review part presents the existing literature on primary sources and their implications for teaching in general and in ESL classes in particular. This study …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ffzwk/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
- Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TRAN THI QUYNH, Nga. \textit{Enhancing student engagement through incorporating primary sources in ESL classes}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2022. Available from: https://theses.cz/id/a0kk2h/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training