Bc. Ludmila Worbisová
Bachelor's thesis
Úprava reklamy v právu Evropské unie
Regulation of Advertising in the European Union Law
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou úpravy reklamy v právu Evropské unie. Cílem práce je nejen sestavení přehledu legislativní úpravy reklamy v EU, ale především analýza právní úpravy vybraných oblastí nestandardní reklamy. Tyto oblasti zahrnují jak úpravy reklamy ve specifických oblastech, tak oblast práva proti nekalé soutěži, kde se detailněji zabývám klamavou a srovnávací reklamou. Práce sleduje …moreAbstract:
Bachelor thesis analyses the regulation of advertising in the European Union law. The goal is not only to present and overview of advertisement legislative regulation in the EU, but especially to analyse the legislation of special areas, where companies need to be more careful. These areas include both legal regulation of specific areas and legal regulation of unfair competition on the market. Deceptive …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qdxd6/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2017
- Supervisor: prof. JUDr. Vladimír Týč, CSc.
- Reader: doc. JUDr. Filip Křepelka, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawBachelor programme / field:
Legal Specializations / International Commercial Law Studies
Theses on a related topic
-
Klamavá a srovnávací reklama v rozhodovací praxi českých a evropských soudů
Daniel Poráč -
Srovnávací reklama v judikatuře vybraných evropských soudů
Dagmar Matúšů -
Klamavá reklama v evropském kontextu
Aleš Kamrád -
Srovnávací reklama v ČR a ve směrnici EU
Jan Duchek -
Digital Fundamental Rights in the case law of the Court of Justice of the European Union
Adéla KRÖNEROVÁ -
Networks in the European Union The enforcement of the Ecodesign directive: a case study
Jip Werner -
Drawing Inferences from Implied Advertising Claims
Alena Zapletalová -
Drawing Inferences from Implied Advertising Claims
Alena Zapletalová