Nikola Jamborová

Master's thesis

Ether -- Analýza české designérské značky a její rozvoj na českém a zahraničním trhu

Ether – The analysis of the czech designer brand and its development on czech and foreign markets.
Abstract:
Práce se zabývá analýzou lokální módní značky Ether z pohledu marketingových nástrojů typických pro módní odvětví ale i mimo něj. Jsou vysvětleny pojmy móda, slow fashion, specifické nástroje módního marketingu a marketingový výzkum pomocí dotazníkového šetření. Práce se zabývá detailní analýzou prodejů a prodejních kanálů značky. Pomocí řízených rozhovorů je nastavena cílová skupina značky. Popsána …more
Abstract:
The thesis deals with analysis of the local fashion brand Ether from the point of view of marketing tools typical for the fashion industry but also outside of it. There are explained concepts of fashion, slow fashion, specific fashion marketing tools and marketing research of the questionnaire. The work deals with the detailed analysis of sales and sales channels of the brand. Tailor made marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 12. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2017
  • Supervisor: Barbara Hucková
  • Reader: Jan Hušek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/70428