Ikarie letí světem. Rozbor marketingové strategie filmu Ikarie XB-1. – Bc. Petr Kobzev
Bc. Petr Kobzev
Bachelor's thesis
Ikarie letí světem. Rozbor marketingové strategie filmu Ikarie XB-1.
Ikarie around the world. Marketing strategies of the film Ikarie XB-1.
Abstract:
Rozbor marketingové strategie sci-fi filmu Ikarie XB 1 (Jindřich Polák, Československo, 1963) z hlediska žánrového zasazení. Projev žánrového hlediska v domácí a zahraniční divácké a kritické recepci. Marketingové strategie československého filmu jako práce s očekáváním publika (vytváření a modifikace). Práce potvrdí, zda se strategie otiskly do kritického přijetí nebo naopak odmítnutí filmu.Abstract:
Analysis of marketing strategy of the sci-fi film Ikarie XB 1 (Jindřich Polák, Československo, 1963) from an aspect of genre specification. Genre aspect is manifested through domestic and foreign reception of critics and viewers. Marketing strategy of Czechoslovakian film is considered as a manipulation with expectations of an audience (creating new meanings and modification).
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wc9tu/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2016
- Supervisor: Mgr. Šárka Gmiterková
- Reader: Mgr. Jan Trnka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Film and Audio-Visual Culture Studies
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.