Persuasion in Werbetexten von ŠKODA AUTO. Schwerpunktthema: Elektromobilität. – Bc. et Bc. Simonetta Šmídová
Bc. et Bc. Simonetta Šmídová
Master's thesis
Persuasion in Werbetexten von ŠKODA AUTO. Schwerpunktthema: Elektromobilität.
Persuasion in advertising electromobility by ŠKODA AUTO
Abstract:
This diploma thesis deals with the elements of persuasion that occur in advertising texts from the automotive industry. The thesis is divided into two parts, a theoretical and a practical. In the theoretical part, the persuasive linguistic elements are defined. These persuasive elements served as an analytical tool in the analysis of the concrete texts within the practical part. The aim of the thesis …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá prvky persvaze, které se vyskytují v reklamních textech z oblasti automobilového průmyslu. Nejprve byly s využitím odborné literatury získány teoretické poznatky, na jejichž základě byl sestaven rejstřík kritérií. Ten posloužil jako analytický nástroj při roz-boru jednotlivých textů. Teoretická část tedy podává přehled o vybraných persvazivních prvcích, které jsou následně …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 7. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/sudx5/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2023
- Supervisor: prof. PhDr. Iva Zündorf, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Translation and Interpreting / German-language Translation
Theses on a related topic
-
Marketingové prostředí podniků z odvětví automotive
Vyacheslav Rogal -
Architecture and development of embedded software in the automotive environment
Štěpán Doan -
Analysis and design of DevOps (DevSecOps) IT processes in the automotive industry
Tomáš Koťara -
Use of modern performance measures in the automotive industry
Sanjeev K C -
Analýza trhu a úrovně digitalizace automotive v oblasti ASEAN, ŠKODA AUTO a.s.
Adéla Frýbová -
Výskyt syndromu vyhoření na pracovištích společnosti automobilového průmyslu Dura Automotive CZ, k.s.
Veronika Doubková -
Pracovní zátěž a pracovní spokojenost ve strojírenství a automotive
Hana Marková -
Problematika robotizovaného pracoviště včetně CNC obrábění v oblasti Automotive se zaměřením na úroveň vstupní kvality dodávaných polotovarů.
Miroslav Záviš