Bc. et Bc. Simonetta Šmídová

Master's thesis

Persuasion in Werbetexten von ŠKODA AUTO. Schwerpunktthema: Elektromobilität.

Persuasion in advertising electromobility by ŠKODA AUTO
Abstract:
This diploma thesis deals with the elements of persuasion that occur in advertising texts from the automotive industry. The thesis is divided into two parts, a theoretical and a practical. In the theoretical part, the persuasive linguistic elements are defined. These persuasive elements served as an analytical tool in the analysis of the concrete texts within the practical part. The aim of the thesis …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá prvky persvaze, které se vyskytují v reklamních textech z oblasti automobilového průmyslu. Nejprve byly s využitím odborné literatury získány teoretické poznatky, na jejichž základě byl sestaven rejstřík kritérií. Ten posloužil jako analytický nástroj při roz-boru jednotlivých textů. Teoretická část tedy podává přehled o vybraných persvazivních prvcích, které jsou následně …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 7. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 1. 2023
  • Supervisor: prof. PhDr. Iva Zündorf, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta