Problémové oblasti distribuce pojistných produktů – Bc. Markéta Svozílková
Bc. Markéta Svozílková
Master's thesis
Problémové oblasti distribuce pojistných produktů
Problem Areas of Distribution of Insurance Products
Abstract:
Předmětem diplomové práce „Problémové oblasti distribuce pojistných produktů“ je analyzovat informovanost o pojistných produktech a využívání jednotlivých distribučních kanálů klienty a dále identifikovat problémové oblasti dané problematiky a formulovat doporučení pro zlepšení stávajícího stavu. Nejprve jsou vymezeny teoretické a právní aspekty obchodní činnosti v pojišťovnictví. Následuje nastínění …moreAbstract:
The goal of the submitted thesis: “Problem Areas of Distribution of Insurance Products” is to analyze an awareness of insurance products and clients´ applicability of distribution channels. The next is to identify problem areas of this issue and to formulate a recommendation to make the current situation better. At first there is an explanation of theoretical and legal aspects of business activity …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hkhga/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2015
- Supervisor: Ing. Svatopluk Nečas, Ph.D.
- Reader: Mgr. Silvie Zlatošová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SVOZÍLKOVÁ, Markéta. \textit{Problémové oblasti distribuce pojistných produktů} Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2015. Available from: https://theses.cz/id/a4fqj3/. [cit. 2024-04-18].
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Finance and Accounting / Finance
Theses on a related topic
-
Alternativní distribuční kanály českých bank v obchodní i technické praxi
Daniel Ripel -
Internet jako distribuční kanál vybraných produktů audiovizuální tvorby s důrazem na VOD model v ČR
Miluše Hadrabová -
Návrh obchodní strategie strojírenského podniku
Markéta Říhová -
CRM systémy jako nástroj obchodní strategie
Pavel Kozelský -
Obchodní strategie podniku
Lukáš Kameníček -
Specifika obchodní činnosti pojišťovny
Lenka Marušová -
SPECIFIKA DISTRIBUČNÍ CESTY PRODUKTŮ CESTOVNÍHO RUCHU
Tereza Kršková -
Distribuce v pojišťovnictví s ohledem na online srovnávače
Petra Kohoutová