Construction of Acceleration Data Structures for Ray Tracing – RNDr. Marek Vinkler, Ph.D.
RNDr. Marek Vinkler, Ph.D.
Doctoral thesis
Construction of Acceleration Data Structures for Ray Tracing
Construction of Acceleration Data Structures for Ray Tracing
Abstract:
Hlavní úlohou v počítačové grafice je vytvoření dvoudimenzionálního obrazu z popisu virtuální scény, který je většinou třídimenzionální. Speciálním případem této úlohy je fotorealistické vykreslování, které počítá výsledný obraz pomocí fyzikálně podložených metod. Fotorealistické vykreslování se používá v široké škále odvětví od vědeckých vizualizací, počítačového modelování (například v automobilovém …moreAbstract:
The prominent task of computer graphics algorithms is to synthesize a two-dimensional image from the description of a virtual scene, which is usually three-dimensional. A special case of this task is photorealistic rendering that computes the resulting image by physically-based methods. Photorealistic visualization is used in a variety of industries ranging from scientific visualization, computer-aided …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 10. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/w0k6h/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 3. 2015
- Supervisor: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
- Reader: doc. Ing. Jaroslav Křivánek, Ph.D., Assoc. Prof. Michael Wimmer
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VINKLER, Marek. \textit{Construction of Acceleration Data Structures for Ray Tracing} Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Informatics. 2014. Available from: https://theses.cz/id/a4wyun/. [cit. 2024-04-23].
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsDoctoral programme / field:
Informatics (4-years) / Informatics
Theses on a related topic
-
Acceleration Data Structure Construction for Ray tracing
Marek Vinkler -
GPU acceleration of the continuous heterogeneity analysis in Xmipp
Dávid Šutor -
GPU akcelerace extrakce řezu z voxelového pole
Filip Čáp -
GPU acceleration of the biological macromolecules continuous heterogeneity analysis
David Myška -
Paralelní návrh a GPU implementace kompresního standardu HTJ2K
Pavel Fikar