Šárka Štěpánková
Bachelor's thesis
Image značky Volkswagen na českém trhu
Image of the Volkswagen brand on the Czech market
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje nejprve celkově automobilový trh a identitu značek na tomto trhu. Následuje analýza českého a německého trhu, kde je zahrnuta i analýza prodejů značek na českém trhu. Další část je již zaměřená přímo na německou značku Volkswagen, její vznik a historii, dále je pak analyzována tržní pozice značky, positioning, cílová skupina a image této značky, to vše na českém trhu. V posledních …moreAbstract:
The bachelor thesis first analyzes the overall automotive market and brand identity in this market. The following is an analysis of the Czech and German markets, which also includes an analysis of brand sales on the Czech market. The next part is already focused directly on the German Volkswagen brand, its origin and history, then the market position of the brand, positioning, target group and image …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/85711
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2022
- Supervisor: Přemysl Průša
- Reader: Jitka Volfová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85711
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Systém managementu kvality ve výrobním procesu společnosti Aisin Europe Manufacturing Czech s.r.o. působící v odvětví automobilového průmyslu
Vladislav Vanýsek -
Automotive industry as a factor of regional competitiveness in the Czech Republic
Martin Rejka -
Market analysis on vehicle use and transportation preferences in Czech republic and Slovakia
Denis Durec -
Growth strategies for Czech car dealerships facing market disruptions: case study of Autosalon Klokočka
Anna Maslikova -
Exploring the Attitudes towards Electric Cars in the Czech Republic
Suila Kosova -
The impact of e-mobility on petrol stations in the Czech Republic
Jan Kašpar -
Stanovení vnitřní hodnoty společnosti Volkswagen AG
Miroslav Skalka -
ŠKODA AUTO a koncern Volkswagen na čínském automobilovém trhu.
Tomáš Koranda