Magdalena Pecníková

Bachelor's thesis

Sexismus v reklamě: uživatelský výzkum v segmentu obuvi

Sexism in Advertising
Abstract:
První část této práce přináší teoretická východiska z oblasti reklamy, sexismu a neuromarketingu. Definuje reklamu, její vývoj a využití emocionálních apelů, charakterizuje pojmy gender a sexismus a jejich užití v reklamě. Dále se zabývá neuromarketingem a zobrazovacími technikami, které jsou v tomto oboru využívány k měření. Praktická část práce se věnuje vyhodnocení výzkumu prováděného prostřednictvím …more
Abstract:
The first part of this thesis presents the theoretical background in advertising, sexism and neuromarketing. It defines advertising, its history and use of emotional appeals, describes concepts of gender and sexism, and their use in advertising. It also deals with neuromar-keting and imaging methods for measuring used in this field. The practical part is focused on evaluation of research conducted …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2016
Accessible from:: 29. 4. 2016

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Pecníková, Magdalena. Sexismus v reklamě: uživatelský výzkum v segmentu obuvi. Zlín, 2016. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 29.4.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 29. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Bachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications