Podnikání mezinárodních oděvních retailingových firem – Daniel Brůžek
Daniel Brůžek
Bachelor's thesis
Podnikání mezinárodních oděvních retailingových firem
Business of international clothing retailing companies
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá podnikáním mezinárodních oděvních retailingových firem, které jsou významné v evropském i celosvětovém měřítku. Cílem práce je na základě literární rešerše a dostupných zdrojů prozkoumat činnost těchto společností. V teoretické části se jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti retailingu, oděvního retailingu a módy. Dále se zaměřuje na proces internacionalizace společnosti …moreAbstract:
This bachelor's thesis deals with the business of international apparel retailing firms that are significant on a European and global scale. The thesis aims to examine the operations of these companies based on a literature search and available sources. In the theoretical part, the basic concepts of retailing, apparel retailing, and fashion are explained. Furthermore, it focuses on the process of internationalization …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89184
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2023
- Supervisor: Jiří Zeman
- Reader: Alena Filipová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89184
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Consumers’ Perception of Firm responses to Corporate Social Responsibilities within the Luxury Fashion Industry
Affaan Asma Manzil Luquman -
English Slang and its Influence in Czech e-communication: Fashion Industry
Anna Steiningerová -
The implementation of Corporate Social Responsibility in Clothing-retail Industry
Yuliya Piatachkova -
Global Forces Shaping the Textile and Clothing Industry in the 21st Century
Daria Panych -
Manufacturing Reshoring in the German Apparel Industry from a Consumer Perspective
Sofia Saradzhants -
Environmental Marketing and Brand Perception in the Sports Apparel Industry
Matthew Allen