Umgangssprachliche Phraseologismen in der deutschen Boulevard-Presse (Vergleich der Rubriken des Internetportals Bild.de) – Mgr. Lucie Marková
Mgr. Lucie Marková
Bachelor's thesis
Umgangssprachliche Phraseologismen in der deutschen Boulevard-Presse (Vergleich der Rubriken des Internetportals Bild.de)
Colloquial Phraseological Units Used in German Tabloid Newspapers (section comparison on web portal Bild.de)
Abstract:
The purpose of this work is to analyze the occurrence of colloquial phraseological units used in german tabloid newspapers. The work is divided into theoretical and practical part. The first part deals with division and characterisation of phraseological units and also newspapers. Practical part contains particular sections analysis of web tabloid Bild.de.Abstract:
Ve své práci se věnuji výskytu hovorových frazeologismů v německých bulvárních novinách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je provedena charakterizace a rozdělení frazeologismů a novin jako tištěných medií. Praktická část obsahuje analýzy jednotlivých kapitol internetové verze bulvárního plátku BILD. DE.
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vnmuv/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2011
- Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MARKOVÁ, Lucie. \textit{Umgangssprachliche Phraseologismen in der deutschen Boulevard-Presse (Vergleich der Rubriken des Internetportals Bild.de)}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2011. Available from: https://theses.cz/id/a8ip44/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Emotionalität in der Sprache deutscher und tschechischer Online-Ausgaben der Qualitäts- und Boulevardpresse. Eine Analyse am Beispiel der Olympischen Spiele in London 2012 und Sotschi 2014.
Zbyněk ĎUROVEC -
Weisheit und Torheit in der Phraseologie und in der Presse
Veronika Chládková -
Umgangssprachliche Phraseologismen in der deutschen, österreichischen und schweizerischen Boulevard-Presse (Vergleich der Internetportalen Bild.de, Kurier.at, Blick.ch)
Lucie Marková -
Phraseologismen als Stilmittel in „Bild“ und „Süddeutsche Zeitung“
Klára Seménková