Analýza hodnoty zákazníka pomocí data miningu – Bc. Terézia Ludhová
Bc. Terézia Ludhová
Master's thesis
Analýza hodnoty zákazníka pomocí data miningu
Customer value analysis using data mining
Abstract:
Thesis Analysis of customer value using Data mining focuses on the segmentation of customers in a selected company and the application of conceptual marketing strategies to thriving clusters of customers and partners. The theoretical part describes the relationship between Customer Relationship Management and Customer Lifetime Value, the process of segmentation and Data mining techniques - clustering …moreAbstract:
Diplomová práca Analýza hodnoty zákazníka pomocou Data miningu sa zaoberá segmentáciou zákazníkov vo vybranej spoločnosti a aplikovaním koncepčných marketingových stratégií na prosperujúce zhluky zákazníkov a partnerov. V teoretickej časti je priblížený vzťah medzi Customer Relationship Managementom a Celoživotnou hodnotou zákazníka, proces segmentácie a techniky získavania znalostí - klastrovanie …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/brhh5/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2020
- Supervisor: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
- Reader: Ing. Mgr. Michal Krčál, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
System Engineering and Informatics / Business Informatics
Theses on a related topic
-
Segmentácia klientov v bankových inštitúciách
Agnesa Gocníková -
Segmentácia klientov vybranej finančnej inštitúcie
Radoslava Hronská -
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Petra Urbaníková -
Analýza preferencí zákazníků
Nikola Nemjóová -
Lojalita zákazníka a jeho hodnoteie spokojnosti v podniku služieb
Júlia Ligasová -
Segmentace zákazníků internetového obchodu pomocí RFM analýzy
Natálie Růžičková -
Parallel Association Rule Mining Algorithm Based on MapReduce by Using Lift Interestingness Measure for Big Data
Nour Easa Oweis -
Customers Classification using Recency Frequency, Monetary value (RFM), and K-means clustering algorithm
Mark Azietaku