Ing. Tereza Vaňurová
Master's thesis
Podprahová reklama v médiích
Subliminal advertising in the media
Abstract:
VAŇUROVÁ, Tereza. Podprahová reklama v médiích. [Diplomová práce] Vysoká škola hotelová. Praha: 2014. 85 stran. Cílem mé diplomové práce je upozornit na vliv podprahové reklamy na lidské podvědomí a uvést doporučení, jak se proti působení podprahové reklamy bránit. v teoretické části se věnuji vysvětlení pojmu reklama a pojmům, které s reklamou souvisí, jako jsou media, masmédia, marketingové komunikace …moreAbstract:
VAŇUROVÁ, Tereza. Subliminal messaging in the media. [Master’s Dissertation] The Institute of Hospitality Management in Prague 8, Ltd. Prague: 2014. 85 pages. The aim of my thesis is to highlight the influence of subliminal advertising on the human subconscious and make recommendations how to protect ourselves from the subliminal messaging. In the theoretical part I explain the concept of advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 6. 2014
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/7632/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2014
- Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
- Reader: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Vnímání pravdy prostřednictvím masmédií a reklamy
Jana Dvořáková -
Videoklip jako fenomén MTV: umění či komerce?
Lucie Steinocherová