Vliv vrstevnické skupiny na participaci žáků na výukové komunikaci – Bc. Kristýna Vašková
Bc. Kristýna Vašková
Bachelor's thesis
Vliv vrstevnické skupiny na participaci žáků na výukové komunikaci
The impact of the peer group for the participation in the classroom talk
Abstract:
Bakalářská diplomová práce se zabývá vlivem vrstevnických skupin na participaci žáků, která probíhá v rámci výukové komunikace. Tato práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části práce jsou popsány vrstevnické skupiny, kde je kladen důraz na vrstevnické skupiny ve školní třídě. Zabývá se také genderovými vztahy mezi žáky ve školní třídě, především v pátém ročníku základní …moreAbstract:
The thesis deals with the impact of the peer group for the participation in classroom talk. The thesis is divided to two sections: the theoretical background and the empirical section. The theoretical background describes peer groups with the focus on peer groups in the fifth grade of elementary school. It also deals with gender relations among pupils in the classroom, especially in the fifth year …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/y5xse/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2019
- Supervisor: doc. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Ingrid Čejková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Education / Education