RNDr. Vlasta VESELÁ

Doctoral thesis

Konstruktivismus ve výuce mechaniky na gymnáziu

Constructivism in Mechanics Education in Secondary Schools
Abstract:
Na základě výzkumů je zřejmé, že fyzika patří k nejméně oblíbeným a nejobtížnějším předmětům. Cílem mé práce je přispět ke zjištění, zda konstruktivistické pojetí výuky usnadní žákům pochopení pojmů, vztahů a zákonitostí, kterými se fyzika zabývá v kontextu ostatních přírodních věd a života lidské společnosti. K tomuto cíli by mělo směřovat použití konstruktivistických úloh ve výuce mechaniky na gymnáziu …more
Abstract:
The results of the research show that the physics is one of the least popular and one of the most difficult subjects. The aim of this work has been to find out if the constructivist education methods help pupils to take better perception of the physical concepts, laws and/or problems. Any constructivist tasks for the mechanics lessons have been created to this aim. Constructivism is one way of coming …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2011
Accessible from:: 30. 6. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 8. 2011
  • Supervisor: Doc. PhDr. Milena Kurelová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VESELÁ, Vlasta. Konstruktivismus ve výuce mechaniky na gymnáziu. Ostrava, 2011. disertační práce (Ph.D.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.6.2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 6. 2011 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Přírodovědecká fakulta